Co nesmí chybět při letním sportování?

Teplo hned zrána, světlo až do pozdních večerních hodin, slunce, volno. To jsou jen některé z důvodů, proč řadu lidí láká sport v létě více než v sychravé podzimní večery. Projížďka na kole v přírodě, výšlap za dalekými rozhledy, či ranní výběh v parku navíc pomáhá podle studií snižovat stres, zlepšuje náladu a tělu umožňuje spalovat více kalorií. Jsou ale věci, které by při vašich letních sportovních aktivitách rozhodně neměly chybět.

Aktivity během letních dní mají pro tělo bezesporu řadu výhod. V teplém počasí jsou svaly prohřáté a připravenější k pohybu, než když vyběhnete do mrazivého rána. Také období prázdnin a dovolených láká ke sportu víc, protože je na něj konečně čas. Ruku na srdce. Během roku si málokdo najde několik hodin na túru a má energii na celodenní cyklovýlet.

Pokud jste plánovali konečně začít jezdit na kole, jít si po práci zaběhat, začít chodit na túry nebo se pustit do jiné sportovní aktivity, teď je ten nejlepší čas. Máte šanci, že pokud ze sportování uděláte v létě návyk, vydrží vám i po zbytek roku.

Až budete vyrážet ven, nezapomeňte si přibalit několik věcí, které zajistí, že bude sport bezpečný a zábavný.

  1. Láhev s vodou

Nepodceňujte letní vedra a mějte po ruce vždy něco k pití. Ideálně čistou vodu, případně vodu s minerály, které pomohou předejít křečím. I pokud je pod mrakem, tělo se v létě zahřívá a tekutin vypotí mnohem více, snáz a rychleji tak může dojít k dehydrataci organismu. Spoléhat na to, že po cestě potkáte občerstvení, se nemusí vyplatit.

  1. Vhodné oblečení

Zvolit vhodné oblečení na sport je půl úspěchu. Obzvlášť v létě, kdy se člověk více potí, je dobré odložit bavlněné tepláky a triko a sáhnout po funkčních materiálech. Ani v teplých dnech nepodceňujte vrstvení. Obzvlášť na kole či výšlapu do hor se může počasí změnit během minut a hodí se mít po ruce nepromokavou bundu.

  1. Opalovací krém

Někteří lidé věří, že je pot ochrání před intenzivním letním slunečním svitem. Což se jim může vymstít v podobě nepříjemného spálení. I pokud vyrážíte hned zrána, nebo je venku pod mrakem, krémem s ochranným faktorem se vždy natřete. Ideálně sáhněte po voděodolném, aby s prvními kapkami potu z vašeho těla nestekl.

  1. Motivační hudbu

Existuje množství výzkumů, které vysvětlují, proč je výhodné sportovat za doprovodu hudby. Energická hudba umí motivovat a vylepšit sportovní výkony. Lidé při hudebním doprovodu vydrží sportovat déle než ti, kteří sportují v tichu. Správně zvolaná hudba pomáhá udržovat vhodné tempo i rytmický dech. Díky hudbě se údajně dokážeme lépe soustředit, takže je efektivita sportování vyšší.

Nejlepší je zvolit bezdrátová sluchátka, u kterých vás nebude obtěžovat kabel. Sáhnout byste měli po takových, která budou dobře a pohodlně držet v uchu a snesou pot.

Skvělou novinkou, která se vám bude hodit, jsou bezdrátová sportovní sluchátka GoGEN TWS MATE. Jejich speciální tvar s odnímatelnou silikonovou kotvičkou zajišťuje, že vám skvěle padnou do ucha a při sportu budou držet. Nabízí stupeň krytí IPX4, takže si hravě poradí s potem i s případným letním deštěm.

Pomocí Bluetooth je snadno spárujete se svým telefonem nebo přehrávačem a písničky si během sportu můžete jednoduše přepínat nebo zesilovat tlačítky na sluchátkách. Díky kvalitnímu vestavěnému mikrofonu vyřídíte i všechny příchozí hovory.

Hrát vydrží i šest hodin a s dobíjecím pouzdrem, prodloužíte dobu až třikrát. Pořídit je můžete v černé i bílé variantě, takže si je doma nebudete plést. Jak obstála při sportu, cestování i telefonování si můžete přečíst v podrobné recenzi. Že vás číst nebaví? Pak všechno potřebné najdete i v nezávislých video recenzích:

https://www.youtube.com/watch?v=FJ4Ux5yViRE

https://www.youtube.com/watch?v=UZLKhOo0e5g